Gamtamokslinis pradinių klasių projektas „Žaliosios pamokos“

Pasaulio pažinimo mokomasis dalykas yra vienas iš gamtamokslinio ugdymo pradinėse klasėse komponentų. Mokytojas turi siekti, kad vaikai stebėtų, tyrinėtų gamtą, pratintųsi įžvelgti faktų bei reiškinių sąsajas, pajustų pasaulio vientisumą. Vaikams tokia veikla ne tik patinka, bet ir skatina išsamiau domėtis gamta bei aplinka. Gamtotyros proceso stiprinimas pradinėse klasėse labai svarbi ugdymo kryptis.

Valstybinėje švietimo 2013–2022 metų strategijoje bei Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrųjų programų gamtamokslinėse nuostatose teigiama, kad gamtamokslinis ugdymas mokykloje grindžiamas „partnerystės – bendradarbiaujant visiems švietimo kokybe suinteresuotiems partneriams“ principais. Todėl, bendradarbiaudamos su ekošvietėjišką veiklą propaguojančia įstaiga VšĮ „RV Agentūra“, „Medeinos“ pradinio ugdymo mokytojos Laima Samosionokienė ir Aušra Kuchanauskienė sumanė gamtamokslinį projektą, kurio metu pasaulio pažinimo pamokos būtų vedamos netradicinėse erdvėse mokiniams lankantis Lietuvos nacionaliniuose bei regioniniuose parkuose.

Birželio 1 dieną 2 ir 3 klasės mokiniai su mokytojomis Irma Jakavičiene ir Laima Samosionokiene išvyko į Neries regioninį parką – jame esančiame Dūkštų ąžuolyno pažintiniame take buvo organizuotas pirmasis projekto „Žaliosios pamokos“ užsiėmimas. Nuotaikingą gamtos pažinimo pamoką vedė parko gidas Saulius Pupininkas. Jis leido vaikams pabūti mažaisiais gamtos tyrinėtojais ir įdomiai bei interaktyviai supažindino su senos girios pasauliu. Žaisdami ir atlikdami užduotis mokiniai daug sužinojo apie didžiausią Lietuvos ąžuolyną bei jo gyventojus – pelėdas, genius, meletas, šikšnosparnius. Keliaudami vaikai stebėjo ir lygino ąžuolų aukštį, matavo kamienų storį, anglimi piešė ąžuolų antspaudus, tyrinėjo šerno ir bebro kaukoles. Pamoką gidas baigė prie paslaptingo akmens, kuris, pasak vietos gyventojų, būtinai išpildo sugalvotą norą.

Po gamtos pažinimo pamokos grupė užsuko į Kernavės kultūrinį rezervatą. Čia mokiniai susipažino su kitu gamtamokslinio ugdymo pradinėse klasėse komponentu – Lietuvos istorija. Šiuolaikiškai įrengtame muziejuje ugdytiniai pamatė daug įvairių epochų archeologinių radinių, archajiškų tolimos praeities daiktų. Labiausiai vaikus nudžiugino Kernavės archeologinių piliakalnių kompleksas. Reikėjo daug jėgų ir ištvermės norint užlipti ant kiekvieno iš penkių piliakalnių, taip pat smalsumo ir geros atminties vaikams vardijant jų pavadinimus.

Nors pirmoji vasaros diena nešykštėjo lietaus, visų nuotaika buvo puiki. Rudeniop bus tęsiamos „Žaliųjų pamokų“ veiklos netradicinėse erdvėse – mokiniai vyks į kitą pasirinktą regioninį parką.

Laima Samosionokienė, pradinio ugdymo mokytoja