|
|
PATVIRTINTA
Paluknio Medeinos vidurinės
mokyklos direktoriaus
2011 m.
gegužės
24 d.
įsakymu
Nr. V- 132 |
TRAKŲ R. PALUKNIO MEDEINOS
VIDURINĖS MOKYKLOS
SUPAPRASTINTŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ
TAISYKLĖS
Turinys
I.
BENDROSIOS NUOSTATOS
1.
Trakų r. Paluknio Medeinos vidurinės mokyklos (toliau tekste
perkančioji organizacija) supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės
(toliau Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos
viešųjų pirkimų įstatymu ( Žin.,
1996, Nr.
84-2000;
2006, Nr.
4-102;
2007, Nr.
114-4630;
2008, Nr.
81-3179;
2009, Nr.
93-3986;
2010, Nr.
25-1174,
Nr.
139-7109)
(toliau Viešųjų pirkimų įstatymas), kitais viešuosius pirkimus
(toliau pirkimai) reglamentuojančiais teisės aktais.
2.
Perkančioji organizacija prekių, paslaugų ir darbų
supaprastintus pirkimus (toliau supaprastinti pirkimai) gali
atlikti Viešųjų pirkimų įstatymo 84 straipsnyje nustatytais
atvejais.
3.
Taisyklės nustato supaprastintų pirkimų organizavimo ir
planavimo tvarką, supaprastintus pirkimus atliekančius asmenis,
supaprastintų pirkimų būdus ir jų atlikimo, ginčų nagrinėjimo
procedūras, pirkimo dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams
reikalavimus.
4.
Atlikdama supaprastintus pirkimus perkančioji organizacija
vadovaujasi Viešųjų pirkimų įstatymu, šiomis Taisyklėmis, Lietuvos
Respublikos civiliniu kodeksu (Žin.,
2000, Nr. 74-2262)
(toliau CK), kitais įstatymais ir poįstatyminiais teisės aktais.
5.
Supaprastinti pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo,
nediskriminavimo, skaidrumo, abipusio pripažinimo ir proporcingumo
principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų.
priimant
sprendimus dėl pirkimo dokumentų sąlygų, vadovaujamasi racionalumo
principu.
6.
Perkančiosios organizacijos vykdomuose supaprastintuose
pirkimuose turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs
juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys ar tokių asmenų
grupės.
7.
Supaprastinto pirkimo pradžią ir pabaigą apibrėžia Viešųjų
pirkimų įstatymas.
8.
Atliekant supaprastintus pirkimus perkančioji organizacija
atsižvelgia į visuomenės poreikius socialinėje srityje, aplinkos
apsaugos reikalavimus. Vadovaujamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 13 ir
91 straipsnio, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 8
d. nutarimo Nr. 804 Dėl nacionalinės žaliųjų pirkimų įgyvendinimo
programos patvirtinimo (Žin., 2007, Nr. 90-3573), kitų teisės aktų
nuostatomis.
9.
Taisyklėse naudojamos sąvokos:
9.1.
Pirkimo
organizatorius
perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu paskirtas
perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas,
kuris Taisyklių nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka
supaprastintus pirkimus, kai tokiems pirkimams atlikti nesudaroma
Viešojo pirkimo komisija (toliau Komisija);
9.2.
Supaprastintas
atviras konkursas
supaprastinto pirkimo būdas, kai kiekvienas
suinteresuotas tiekėjas gali pateikti pasiūlymą;
9.3.
Apklausa
supaprastinto pirkimo būdas, kai perkančioji organizacija raštu
arba žodžiu kviečia tiekėjus pateikti pasiūlymus ir perka prekes,
paslaugas ar darbus iš mažiausią kainą pasiūliusio ar
ekonomiškiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo;
9.4.
Kvalifikacijos
patikrinimas procedūra,
kurios metu tikrinama, ar tiekėjai atitinka pirkimo dokumentuose
nurodytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus;
9.5.
Numatomo pirkimo vertė (toliau pirkimo vertė) perkančiosios organizacijos
numatomų sudaryti pirkimo sutarčių vertė, skaičiuojama imant
visą mokėtiną sumą be pridėtinės vertės mokesčio, įskaitant visas
sutarčių pasirinkimo ir pratęsimo galimybes. Pirkimo vertė
skaičiuojama pirkimo pradžiai, atsižvelgiant į visas to paties tipo
prekių ar paslaugų arba tam pačiam objektui skirtas darbų pirkimo
sutarčių vertes;
9.6.
Alternatyvus pasiūlymas
pasiūlymas, kuriame siūlomos kitokios, negu yra nustatyta pirkimo
dokumentuose, pirkimo objekto charakteristikos arba pirkimo sąlygos;
9.7.
Mažos vertės pirkimai
pirkimai, kai prekių ar paslaugų vertė yra mažesnė kaip 100 tūkst.
Lt be pridėtinės vertės mokesčio, o darbų mažesnė kaip 500 tūkst.
Lt be pridėtinės vertės mokesčio;
9.8.
Perkančioji organizacija
Trakų r. Paluknio Medeinos vidurinė mokykla;
9.9.
Perkančiosios organizacijos vadovas
Trakų r. Paluknio Medeinos vidurinės mokyklos direktorius.
10.
Taisyklėse vartojamos kitos sąvokos nustatytos Viešųjų
pirkimų įstatyme.
II.
SUPAPRASTINTŲ PIRKIMŲ PLANAVIMAS IR ORGANIZAVIMAS. SUPAPRASTINTUS
PIRKIMUS ATLIEKANTYS ASMENYS
11. Perkančiosios organizacijos
darbuotojai sekančiam mėnesiui numatomus pirkimus planuoja iki
einamojo mėnesio paskutinio pirmadienio. Jie yra aptariami su
Perkančiosios organizacijos vadovu gamybinių susirinkimų metu.
12. Perkančiosios organizacijos
vadovas kiekvieno mėnesio pirmą darbo dieną įsakymu patvirtina
sprendimą dėl numatytų prekių, paslaugų, darbų pirkimo.
13. Pirkimus pagal Perkančiosios
organizacijos vadovo sprendimus organizuoja, atlieka, ir už juos
atsako Viešųjų pirkimų komisija (toliau Komisija) arba Pirkimo
organizatorius.
14. Pirkimo organizatorius, atlieka
pirkimus, kurių vertė neviršija 10 tūkst. Lt be pridėtinės vertės
mokesčio:
14.1.atsižvelgdamas į perkančiosios organizacijos reikmes bei
finansavimo galimybes, nustato perkamų prekių, paslaugų ar darbų
poreikį, technines charakteristikas bei reikalavimus kokybei;
14.2.kreipiasi į potencialius
tiekėjus prašydamas pateikti pasiūlymus ir nurodyti pageidaujamų
prekių, paslaugų ir darbų kainas;
14.3.šių taisyklių nustatyta tvarka
parenka tinkamiausius tiekėjus;
14.4.administruoja viešuosius
pirkimus;
14.5.teikia dokumentus apmokėjimui;
15. Komisija atlieka pirkimus:
15.1.kurių vertė viršija 10 tūkst. Lt be pridėtinės vertės mokesčio;
15.2.finansuojamus iš struktūrinių
fondų lėšų;
15.3.kitais atvejais, jei to
reikalauja projektą/programą finansuojanti organizacija.
16. Komisija dirba pagal
perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintą Komisijos darbo
reglamentą.
17. Komisijos nariai ir Pirkimo
organizatorius turi būti pasirašę nešališkumo deklaraciją ir
konfidencialumo pasižadėjimą.
Komisijos nariais, Pirkimo organizatoriumi skiriami nepriekaištingos
reputacijos asmenys.
18. Perkančioji organizacija turi
teisę nutraukti supaprastintą pirkimą, jeigu atsirado aplinkybių,
kurių nebuvo galima numatyti (perkamas objektas tapo nereikalingas,
nėra lėšų už jį apmokėti ir pan.).
19. Teikimą dėl supaprastinto pirkimo
nutraukimo Komisija arba Pirkimo organizatorius teikia perkančiosios
organizacijos vadovui, kuris priima sprendimą dėl supaprastinto
pirkimo procedūrų nutraukimo.
Sprendimą dėl mažos vertės pirkimo nutraukimo gali priimti
Komisija arba Pirkimo organizatorius.
III. SUPAPRASTINTŲ PIRKIMŲ
PASKELBIMAS
20. Perkančioji organizacija skelbimą
apie supaprastintą pirkimą, skelbimą apie sudarytą pirkimo sutartį
ir informacinį pranešimą apie sprendimą pirkti prekes, paslaugas ar
darbus nepaskelbus apie supaprastintą pirkimą ( toliau
informacinis pranešimas), kuriuos pagal Viešųjų pirkimų įstatymą bei
šias Taisykles numatyta paskelbti viešai, skelbia Valstybės žinių
priede Informaciniai pranešimai ir Centrinėje viešųjų pirkimų
informacinėje sistemoje ( toliau CVP IS). Skelbimas apie mažos
vertės pirkimą skelbiamas CVP IS, išskyrus aplinkosaugos gerinimo
priemonių, teisinių paslaugų, kompiuterinės įrangos ir reikmenų,
biuro baldų, leidybos ir spausdinimo paslaugų, darbų, automobilių
kuro, automobilių remonto paslaugų, biuro reikmenų, valdymo
konsultavimo ir susijusių paslaugų, audiovizualinės medžiagos
rengimo ir transliacijos regioninėje televizijoje paslaugų, judriojo
( mobilaus) ryšio paslaugų, vandens kokybės nustatymo paslaugų,
švietimo ir profesinio lavinimo paslaugų, kompiuterinio raštingumo
paslaugų, administravimo paslaugų, nekilnojamųjų daiktų kadastro
duomenų nustatymo ir geodezinių, kartografinių, topografinių
paslaugų pirkimus. Skelbimo ar informacinio pranešimo paskelbimo
diena yra skelbimo paskelbimo data Valstybės žinių priede
Informaciniai pranešimai, mažos vertės pirkimo atveju CVP IS.
Visus skelbimus ir informacinius pranešimus perkančioji organizacija
pateikia Viešųjų pirkimų tarnybai pagal jos nustatytus skelbiamos
informacijos privalomuosius reikalavimus, standartines formas bei
skelbimų teikimo tvarką. Papildomai skelbimai ir informaciniai
pranešimai gali būti skelbiami perkančiosios organizacijos interneto
svetainėje, kitur internete, leidiniuose ar kitomis priemonėmis.
Perkančioji organizacija užtikrina, kad šie skelbimai ir
informaciniai pranešimai būtų paskelbti ne anksčiau negu Valstybės
žinių priede Informaciniai pranešimai, mažos vertės pirkimo
atveju CVP IS, o to paties skelbimo turinys visur būtų tapatus. Už
skelbimo ir informacinio pranešimo turinį atsakinga perkančioji
organizacija.
21. Perkančioji organizacija skelbia
apie kiekvieną supaprastintą pirkimą, išskyrus supaprastintus
pirkimus, atliekamus apklausos būdu šių Taisyklių nustatytais
atvejais ir kai prekių ar paslaugų vertė yra didesnė kaip
100 tūkst. Lt be pridėtinės vertės mokesčio , o numatomų darbų vertė
yra didesnė kaip 500 tūkst. Lt be pridėtinės vertės mokesčio.
22. Perkančioji organizacija,
priėmusi sprendimą pirkti prekes, paslaugas ar darbus, neskelbiant
apie pirkimą, paskelbia informacinį pranešimą, šių Taisyklių
nustatytais atvejais. Perkančioji organizacija informacinį pranešimą
skelbia ne vėliau kaip 5 darbo dienos iki pirkimo sutarties
sudarymo, kai ji gali identifikuoti tiekėją, su kuriuo ketina
sudaryti pirkimo sutartį (priėmus sprendimą kreiptis į tiekėją
pateikti pasiūlymą, jau pateikus kvietimą tiekėjui dalyvauti pirkimo
procedūrose, pasiūlymo vertinimo procedūros metu arba pripažinus
tiekėjo pasiūlymą tinkamu ar, kai kviečiamas daugiau kaip vienas
tiekėjas, patvirtinus pasiūlymų eilę).
Į pradžią
IV. PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI,
TEIKIMAS
23. Pirkimo dokumentus Komisijai
rengia Pirkimo organizatorius, kuris turi teisę gauti iš
perkančiosios organizacijos darbuotojų visą informaciją, reikalingą
pirkimo dokumentams parengti ir supaprastinto pirkimo procedūroms
atlikti.
24.
Pirkimo dokumentai nerengiami, kai:
a. apklausa vykdoma žodžiu;
b. pirkinių ar paslaugų vertė
neviršija 10 tūkst. Lt be pridėtinės vertės mokesčio;
c. prekės ar paslaugos perkamos už
pajamas, gautas už parduotą produkciją ar suteiktas paslaugas.
25.
Pirkimo dokumentai rengiami lietuvių kalba. Papildomai
pirkimo dokumentai gali būti rengiami ir kitomis kalbomis.
26.
Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be
dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkančioji
organizacija nupirkti tai, ko reikia.
27.
Pirkimo dokumentuose nustatyti reikalavimai negali dirbtinai
riboti tiekėjų galimybių dalyvauti supaprastintame pirkime ar
sudaryti sąlygas dalyvauti tik konkretiems tiekėjams.
28.
Pirkimo dokumentuose, atsižvelgiant į pasirinktą
supaprastinto pirkimo būdą, pateikiama ši informacija:
28.1. nuoroda į perkančiosios
organizacijos supaprastintų pirkimų taisykles, kuriomis
vadovaujantis vykdomas supaprastintas pirkimas (šių taisyklių
pavadinimas, patvirtinimo data, visų pakeitimų datos);
28.2. jei apie pirkimą buvo skelbta, nuoroda į skelbimą;
28.3. perkančiosios organizacijos
darbuotojų, kurie įgalioti palaikyti ryšį su tiekėjais pareigos,
vardai, pavardės, adresai, telefonų ir faksų numeriai;
28.4. pasiūlymų, vykdant
supaprastintą projekto konkursą projektų (toliau šiame punkte
pasiūlymų) ir (ar) paraiškų pateikimo terminas (data, valanda ir
minutė) ir vieta;
28.5. pasiūlymų ir (ar) paraiškų,
rengimo ir pateikimo reikalavimai; jeigu numatoma pasiūlymus ir (ar)
paraiškas priimti naudojant elektronines priemones, atitinkančias
Viešųjų pirkimų įstatymo 17 straipsnio nuostatas, informacija apie
reikalavimus, būtinus pasiūlymams ir (ar) paraiškoms pateikti
elektroniniu būdu, įskaitant ir kodavimą (šifravimą);
28.6. pasiūlymo galiojimo terminas;
28.7. prekių, paslaugų, darbų ar
projekto pavadinimas, kiekis (apimtis), prekių tiekimo, paslaugų
teikimo ar darbų atlikimo terminai;
28.8. techninė specifikacija;
28.9. informacija, ar pirkimo
objektas skirstomas į dalis, kurių kiekvienai bus sudaroma pirkimo
sutartis ir, ar leidžiama pateikti pasiūlymus parduoti tik vienai
pirkimo objekto daliai, vienai ar kelioms dalims, ar visoms dalims;
pirkimo objekto dalių, dėl kurių gali būti pateikti pasiūlymai,
apibūdinimas;
28.10. jeigu numatoma tikrinti
kvalifikaciją tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, tarp jų ir
reikalavimai atskiriems bendrą paraišką ar pasiūlymą pateikiantiems
tiekėjams;
28.11. jeigu numatoma riboti tiekėjų
skaičių kvalifikacinės atrankos kriterijai bei tvarka, mažiausias
kandidatų, kuriuos perkančioji organizacija atrinks ir pakvies
pateikti pasiūlymus, skaičius;
28.12. dokumentų sąrašas ir
informacija, kurią turi pateikti tiekėjai, siekiantys įrodyti, kad
jų kvalifikacija atitinka keliamus reikalavimus;
28.13. informacija, kaip turi būti
apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma kaina;
28.14. informacija, kad pasiūlymai
bus vertinami litais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio
valiuta, jos bus perskaičiuojamos litais pagal Lietuvos banko
nustatytą ir paskelbtą lito ir užsienio valiutos santykį paskutinę
pasiūlymų pateikimo termino dieną;
28.15. kur ir kada (diena, valanda ir
minutė) bus atplėšiami vokai ar susipažįstama su elektroninėmis
priemonėmis pateiktais pasiūlymais (toliau vadinama vokų su
pasiūlymais atplėšimu);
28.16. vokų su pasiūlymais atplėšimo
ir pasiūlymų nagrinėjimo procedūros, tame tarpe nurodant
informaciją, ar tiekėjams leidžiama dalyvauti vokų su pasiūlymais
atplėšimo procedūroje;
28.17. pasiūlymų vertinimo
kriterijai, kiekvieno jų svarba bendram įvertinimui, vertinimo
taisyklės ir procedūros. Pirkimo dokumentuose nurodomas kiekvienam
ekonomiškai naudingiausiam pasiūlymui nustatyti pasirinkto
kriterijaus lyginamasis svoris. Kriterijų lyginamasis svoris gali
būti išreikštas konkrečiu dydžiu arba nustatant intervalą, į kurį
patenka kiekviena kriterijui priskiriama reikšmė. Tais atvejais, kai
dėl pirkimo objekto ypatybių neįmanoma nustatyti kriterijų
lyginamojo svorio, perkančioji organizacija turi nurodyti pirkimo
dokumentuose taikomų kriterijų svarbos eiliškumą mažėjančia tvarka;
28.18. siūlomos pasirašyti pirkimo
sutarties svarbiausios sąlygos (kainos ar kainodaros taisyklės,
atsiskaitymo tvarka, atlikimo terminai, sutarties nutraukimo tvarka
ir kitos sąlygos pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 6
dalį) arba pirkimo sutarties projektas;
28.19. jei reikalaujama pasiūlymų
galiojimo užtikrinimo ir (ar) pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo
reikalavimai;
28.20. jei perkančioji organizacija
numato reikalavimą, kad ūkio subjektų grupė, kurios pasiūlymas bus
pripažintas geriausiu, įgytų tam tikrą teisinę formą teisinės
formos reikalavimai;
28.21. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti pirkimo dokumentų
paaiškinimų;
28.22. pasiūlymų keitimo ir atšaukimo tvarka;
28.23. kita reikalinga informacija
apie pirkimo sąlygas ir procedūras.
29. Pirkimo dokumentų sudėtinė dalis
yra skelbimas apie supaprastintą pirkimą. Skelbimuose esanti
informacija vėliau papildomai gali būti neteikiama (kituose pirkimo
dokumentuose pateikiama nuoroda į atitinkamą informaciją skelbime).
30. Mažos vertės pirkimų atveju, tai
pat kai apklausos metu pasiūlymą pateikti kviečiamas tik vienas
tiekėjas, pirkimo dokumentuose gali būti pateikiama ne visa
Taisyklių 29 punkte nurodyta informacija, jeigu perkančioji
organizacija mano, kad informacija yra nereikalinga.
31. Pirkimo dokumentai, tarp jų ir
kvietimai, pranešimai, paaiškinimai, papildymai, tiekėjams
pateikiami asmeniškai, siunčiami registruotu laišku, faksu,
elektroniniu paštu ar skelbiami interneto svetainėje (CVP IS,
perkančiosios organizacijos ar kitoje interneto svetainėje), kaip
perkančioji organizacija nurodo skelbime apie pirkimą (apklausos
metu kvietime pateikti pasiūlymus, jei su kvietimu pirkimo
dokumentai nepridedami). Skelbime apie pirkimą (apklausos metu
kvietime pateikti pasiūlymus) turi būti nurodytas interneto adresas,
jei pirkimo dokumentai skelbiami internete. Pirkimo dokumentai
negali būti teikiami (skelbiami) anksčiau nei apie supaprastintą
pirkimą paskelbta, apklausos atveju pateikti kvietimai dalyvauti
pirkimo procedūrose.
32. Pirkimo dokumentai tiekėjams turi
būti teikiami nuo skelbimo apie pirkimą paskelbimo ar kvietimo
išsiuntimo tiekėjams dienos iki pasiūlymo pateikimo termino,
nustatyto pirkimo dokumentuose, pabaigos. Pirkimo dokumentai
pateikiami to paprašiusiam tiekėjui nedelsiant, ne vėliau kaip per 3
darbo dienas, gavus prašymą. Kai pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS,
perkančiosios organizacijos ar kitoje interneto svetainėje,
papildomai jie gali būti neteikiami.
33. Už pirkimo dokumentus perkančioji
organizacija iš visų tiekėjų gali imti vienodo dydžio užmokestį,
kurį sudaro dokumentų kopijavimo ir pateikimo tiekėjams faktinės
išlaidos. Už pirkimo dokumentų vertimą į užsienio kalbą gali būti
imamas papildomas užmokestis. Jį sudaro vertimo į užsienio kalbą
išlaidos.
34. Tiekėjas gali paprašyti, kad
perkančioji organizacija paaiškintų pirkimo dokumentus. Perkančioji
organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti
pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 3
darbo dienas iki pirkimo pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
35. Nesibaigus pasiūlymų pateikimo
terminui, perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti
(patikslinti) pirkimo dokumentus, tikslinant ir paskelbtą
informaciją. Paaiškinimai turi būti išsiųsti (paskelbti) likus
pakankamai laiko iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
36. Jeigu perkančioji organizacija
rengia susitikimą su tiekėju, ji surašo šio susitikimo protokolą.
Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl
pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos. Protokolo išrašas laikomas
pirkimo dokumentų paaiškinimu.
37. Pranešimai apie kiekvieną pirkimo
pasiūlymų pateikimo termino nukėlimą išsiunčiami visiems tiekėjams,
kuriems buvo pateikti pirkimo dokumentai. Jei pirkimo dokumentai
skelbiami internete, ten pat paskelbiama apie termino nukėlimą. Šių
Taisyklių III skyriuje nurodytuose leidiniuose apie pasiūlymų
pateikimo termino nukėlimą galima neskelbti, jeigu nekeičiama kita
skelbime apie supaprastintą pirkimą paskelbta informacija ir jeigu
nepaskelbus apie pasiūlymų pateikimo termino nukėlimą nebus pažeisti
pirkimų principai.
V.
REIKALAVIMAI PASIŪLYMŲ IR PARAIŠKŲ RENGIMUI
38. Pirkimo dokumentuose nustatant
pasiūlymų (projektų) ir paraiškų rengimo ir pateikimo reikalavimus,
turi būti nurodyta, kad:
38.1. pasiūlymas (projektas) ir
paraiška turi būti pateikiami raštu ir pasirašyti tiekėjo ar jo
įgalioto asmens.
38.2. ne elektroninėmis priemonėmis
teikiami pasiūlymai turi būti įdėti į voką, kuris užklijuojamas, ant
jo užrašomas pirkimo pavadinimas, tiekėjo pavadinimas ir adresas,
nurodoma neatplėšti iki ... (pasiūlymų pateikimo termino
pabaigos);
38.3. jeigu perkančioji organizacija
numato pasiūlymus vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo
vertinimo kriterijų, vertinant ekspertinių vertinimų metodais,
tiekėjai pasiūlymo kainą turi pateikti viename užklijuotame voke, o
likusias pasiūlymo dalis (techninius pasiūlymo duomenis ir kitą
informaciją bei dokumentus) kitame užklijuotame voke. Šie abu
vokai turi būti įdėti į bendrą voką, jis taip pat užklijuojamas, ant
jo užrašomas pirkimo pavadinimas, tiekėjo pavadinimas ir adresas,
nurodoma neatplėšti iki ... (pasiūlymų pateikimo termino
pabaigos). Reikalavimas pasiūlymą pateikti dvejuose vokuose
netaikomas pirkimą atliekant skelbiamų derybų būdu ar apklausos
būdu, kai pirkimo metu gali būti deramasi dėl pasiūlymo sąlygų;
38.4. pirkimo dokumentuose gali būti
nustatyta, kad pasiūlymo (atskirų pasiūlymo dalių) lapai turi būti
sunumeruoti, susiūti siūlu, kuris neleistų nepažeidžiant susiuvimo į
pasiūlymą įdėti naujus, išplėšti esančius lapus ar juos pakeisti.
Tokiu atveju pasiūlymo paskutiniojo lapo antroje pusėje siūlas
užklijuojamas popieriaus lapeliu, ant kurio pasirašo tiekėjas arba
jo įgaliotas asmuo. Pasiūlymo paskutinio lapo pusėje nurodomas
pasirašančiojo asmens vardas, pavardė ir pareigos, pasiūlymo lapų
skaičius. Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas
neįsiuvamas ir nenumeruojamas.
Į pradžią
VI.
TECHNINĖ SPECIFIKACIJA
39. Atliekant supaprastinus pirkimus,
išskyrus mažos vertės pirkimus, techninė specifikacija rengiama
vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 25 straipsnio nuostatomis.
Tačiau rengiant techninę specifikaciją mažos vertės pirkimams turi
būti užtikrintas Viešųjų pirkimų įstatymo 3 straipsnyje nurodytų
principų laikymasis.
40. Kiekviena perkama prekė, paslauga
ar darbai turi būti aprašyti aiškiai ir nedviprasmiškai, aprašymas
negali diskriminuoti tiekėjų bei turi užtikrinti jų konkurenciją.
41. Techninė specifikacija nustatoma
nurodant standartą, techninį reglamentą ar normatyvą arba nurodant
pirkimo objekto funkcines savybes, ar apibūdinant norimą rezultatą
arba šių būdų deriniu. Šios savybės bei reikalavimai turi būti
tikslūs ir aiškūs, kad tiekėjai galėtų parengti tinkamus pasiūlymus,
o perkančioji organizacija įsigyti reikalingų prekių, paslaugų ar
darbų.
42. Rengiant techninę specifikaciją,
nurodomos pirkimo objekto arba pirkimo objekto panaudojimo tikslo ir
sąlygų savybės (pvz. našumas, matmenys, energijos suvartojimas,
norima gauti nauda naudojant pirkimo objektą ir pan.) ir reikalavimų
šioms savybėms reikšmės. Reikšmės nurodomos ribiniais dydžiais (ne
daugiau kaip ...., ne mažiau kaip ....) arba reikšmių diapazonais
(nuo .... iki....). Tik pagrįstais atvejais reikšmės gali būti
nurodomos tiksliai (turi būti lygu ...).
43. Jeigu kartu su paslaugomis
perkamos prekės ir/ar darbai, su prekėmis paslaugos, darbai, o su
darbais prekės, paslaugos, techninėje specifikacijoje atitinkamai
nustatomi reikalavimai ir kartu perkamoms prekėms, darbams ar
paslaugoms.
44. Jei leidžiama pateikti
alternatyvius pasiūlymus, nurodomi minimalūs reikalavimai, kuriuos
šie pasiūlymai turi atitikti. Alternatyvūs pasiūlymai negali būti
priimami, vertinant mažiausios kainos kriterijumi.
45. Techninė specifikacija gali
apimti ir aplinkos apsaugos reikalavimus. Pirkimo dokumentuose
galima nustatyti tam tikrus reikalavimus, pavyzdžiui, gamybos būdui
ar pagrindinėms naudojamoms medžiagoms (maisto produktai neapdoroti
kenksmingomis medžiagomis, tam tikra naudojamų medžiagų dalis
pagaminta iš perdirbtų žaliavų, energija pagaminta iš
atsinaujinančių energijos šaltinių) arba tam tikrų produktų grupių
arba paslaugų poveikiui aplinkai. Perkančioji organizacija,
nustatydama reikalavimus, gali remtis standartais ar ekologiniais
ženklais. Šiuo atveju ji nurodo standartuose ar ekologiniuose
ženkluose keliamus reikalavimus pirkimo objekto savybėms ir kaip
atitikimą šiems reikalavimams priima oficialių institucijų išduotus
dokumentus ar gamintojo patvirtinimą.
46. Pirkimo dokumentuose gali būti
reikalaujama pateikti tiekėjo tiekiamų prekių, atliekamų darbų ar
teikiamų paslaugų aprašymus, pavyzdžius ar nuotraukas, ar paprašyti
tiekėjo leidimo apžiūrėti pirkimo objektą.
VII.
TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJOS PATIKRINIMAS
47. Siekiant įsitikinti, ar tiekėjas bus pajėgus įvykdyti pirkimo
sutartį, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 3238 straipsnių
nuostatomis ir atsižvelgiant į Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus
2003 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. 1S-100 patvirtintas Tiekėjų
kvalifikacijos vertinimo metodines rekomendacijas (Žin., 2003, Nr.
103-4623; Žin., 2007, Nr. 66-2595) (aktualią jų redakciją), pirkimo
dokumentuose nustatomi tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai ir
vykdomas tiekėjų kvalifikacijos patikrinimas.
48.
Tiekėjų kvalifikacijos neprivaloma tikrinti, kai:
48.1. jau vykdytame supaprastintame
pirkime visi gauti pasiūlymai neatitiko pirkimo dokumentų
reikalavimų arba buvo pasiūlytos per didelės perkančiajai
organizacijai nepriimtinos kainos, o pirkimo sąlygos iš esmės
nekeičiamos ir į apklausos būdu atliekamą pirkimą kviečiami visi
pasiūlymus pateikę tiekėjai, atitinkantys perkančiosios
organizacijos nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus;
48.2. dėl techninių, meninių
priežasčių ar dėl objektyvių aplinkybių tik konkretus tiekėjas gali
patiekti reikalingas prekes, pateikti paslaugas ar atlikti darbus ir
nėra jokios kitos alternatyvos;
48.3. kai perkančioji organizacija
pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių
arba paslaugų ir nustatė, kad iš jo tikslinga pirkti papildomai,
techniniu požiūriu derinant su jau turimomis prekėmis ir suteiktomis
paslaugomis, ir jeigu ankstesnieji pirkimai buvo efektyvūs, iš esmės
nesikeičia prekių ar paslaugų kainos ir kitos sąlygos, o
alternatyvūs pirkimai dėl techninio nesuderinamumo su
ankstesniaisiais būtų nepriimtini, nes perkančiajai organizacijai
įsigijus skirtingų techninių charakteristikų prekių ar paslaugų, ji
negalėtų naudotis anksčiau pirktomis prekėmis ar paslaugomis ar
patirtų didelių nuostolių;
48.4. prekių biržoje perkamos kotiruojamos prekės;
48.5.perkami bibliotekiniai dokumentai, yra prenumeruojami
laikraščiai ir žurnalai;
48.6.ypač palankiomis sąlygomis
perkama iš bankrutuojančių, likviduojamų, restruktūrizuojamų ar
sustabdžiusių veiklą ūkio subjektų;
48.7.prekės perkamos iš valstybės
rezervo;
48.8.perkamos licencijos naudotis
bibliotekiniais dokumentais ar duomenų (informacinėmis) bazėmis;
48.9. dėl aplinkybių, kurių nebuvo
galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba
paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į sudarytą pirkimo sutartį, tačiau
be kurių negalima užbaigti pirkimo sutarties vykdymo;
48.10. perkamos perkančiosios
organizacijos valstybės tarnautojų ir (ar) pagal darbo sutartį
dirbančių darbuotojų mokymo paslaugos;
48.11. perkamos ekspertų komisijų,
komitetų, tarybų, kurių sudarymo tvarką nustato Lietuvos Respublikos
įstatymai, narių teikiamos nematerialaus pobūdžio (intelektinės)
paslaugos;
48.12. mažos vertės pirkimų atveju.
Į pradžią
VIII.
PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS IR VERTINIMAS
49. Pasiūlymai turi būti priimami
laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos. Pavėluotai gauti
vokai su pasiūlymais neatplėšiami ir grąžinami juos pateikusiems
tiekėjams. Neužklijuotuose, turinčiuose mechaninių ar kitokių
pažeidimų, galinčių kelti abejones dėl pasiūlymų slaptumo vokuose
pateikti pasiūlymai nepriimami ir grąžinami juos pateikusiems
tiekėjams. Pasiūlymus priima ir registruoja paskirtas Pirkimo
organizatorius.
50. Vokus su pasiūlymais atplėšia,
pasiūlymus nagrinėja ir vertina supaprastintą pirkimą atliekanti
Komisija.
51. Vokai su pasiūlymais atplėšiami
Komisijos posėdyje. Posėdis vyksta pirkimo dokumentuose nurodytoje
vietoje, prasideda nurodytą dieną, valandą ir minutę. Posėdžio diena
ir valanda turi sutapti su pasiūlymų pateikimo termino pabaiga.
Nustatytu laiku turi būti atplėšti visi vokai su pasiūlymais, gauti
nepasibaigus jų pateikimo terminui. Vokų atplėšimo procedūroje,
išskyrus atvejus, kai supaprastinto pirkimo metu gali būti deramasi
dėl pasiūlymo sąlygų ir tokiame pirkime dalyvauti kviečiami keli
tiekėjai, turi teisę dalyvauti visi pasiūlymus pateikę tiekėjai arba
jų atstovai. Kai supaprastintam pirkimui pasiūlymus leidžiama
pateikti vien tik CVP IS priemonėmis, tiekėjų atstovai į vokų
atplėšimo posėdį nekviečiami, o su vokų atplėšimo metu skelbtina
informacija supažindinami CVP IS priemonėmis.
52. Jeigu pasiūlymus buvo prašoma
pateikti dviejuose vokuose, vokai su pasiūlymais turi būti
atplėšiami dviejuose Komisijos posėdžiuose. Pirmame posėdyje
atplėšiami tik tie vokai, kuriuose yra pateikti techniniai pasiūlymo
duomenys ir kita informacija bei dokumentai, antrame posėdyje
vokai, kuriuose nurodytos kainos. Antras posėdis gali įvykti tik
tada, kai perkančioji organizacija patikrina, ar tiekėjų
kvalifikacija ir pateiktų pasiūlymų techniniai duomenys atitinka
pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus, ir pagal pirkimo
dokumentuose nustatytus reikalavimus įvertina pasiūlymų techninius
duomenis. Apie šio patikrinimo ir įvertinimo rezultatus perkančioji
organizacija privalo raštu pranešti visiems tiekėjams, kartu
nurodyti antro vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio laiką ir
vietą. Jeigu perkančioji organizacija, patikrinusi ir įvertinusi
pirmame voke tiekėjo pateiktus duomenis, atmeta jo pasiūlymą,
neatplėštas vokas su pasiūlyta kaina saugomas kartu su kitais
tiekėjo pateiktais dokumentais Viešųjų pirkimų įstatymo 21
straipsnyje nustatyta tvarka.
53.Atplėšus voką, pasiūlymo
paskutinio lapo antrojoje pusėje pasirašo posėdyje dalyvaujantys
Komisijos nariai. Ši nuostata netaikoma, kai pasiūlymas perduodamas
elektroninėmis priemonėmis.
Komisija vokų atplėšimo procedūros
rezultatus įformina protokolu.
54.Vokų su pasiūlymais atplėšimo
procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams ar jų atstovams pranešama ši
informacija:
54.1. pasiūlymą pateikusio tiekėjo
pavadinimas;
54.2. kai pasiūlymai vertinami pagal
mažiausios kainos kriterijų pasiūlyme nurodyta kaina;
54.3. kai pasiūlymai vertinami pagal
ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų pasiūlyme
nurodyta kaina ir pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos.
Jeigu pageidauja nors vienas vokų su pasiūlymais atplėšimo
procedūroje dalyvaujantis tiekėjas ar jo atstovas, turi būti
paskelbtos visos pasiūlymų charakteristikos, į kurias bus
atsižvelgta vertinant pasiūlymus;
54.4. kai pasiūlymai vertinami pagal
ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų ir prašoma
pateikti pasiūlymus dviejuose vokuose (vertinant ekspertinių
vertinimų metodais), vokų su pasiūlymais, kuriuose yra techniniai
pasiūlymo duomenys, atplėšimo procedūroje skelbiamos pagrindinės
techninės pasiūlymo charakteristikos, o vokų su pasiūlymais,
kuriuose nurodytos kainos, atplėšimo procedūroje pasiūlyme
nurodyta kaina;
54.5.ar pasiūlymas pasirašytas
tiekėjo ar jo įgalioto asmens, o elektroninėmis priemonėmis
teikiamas pasiūlymas pateiktas su saugiu elektroniniu parašu;
54.6. kai reikalaujama:
54.6.1.ar yra pateiktas pasiūlymo
galiojimo užtikrinimas;
54.6.2.ar pateiktas pasiūlymas yra
susiūtas, sunumeruotas;
54.6.3.ar pasiūlymas paskutinio lapo
antroje pusėje patvirtintas tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, ar
nurodytas pasirašančio asmens vardas, pavardė, pareigos bei
pasiūlymą sudarančių lapų skaičius;
54.7. kai pasiūlymai pateikiami
elektroninėmis priemonėmis ar pasiūlymas pateiktas perkančiosios
organizacijos nurodytomis elektroninėmis priemonėmis, ar iki
pasiūlymų pateikimo termino pabaigos niekas negalėjo peržiūrėti
pasiūlyme pateiktos informacijos.
55. Vokų su pasiūlymais atplėšimo
metu Komisija turi leisti posėdyje dalyvaujantiems suinteresuotiems
tiekėjams ar jų įgaliotiems atstovams viešai ištaisyti pastebėtus jų
pasiūlymo susiuvimo ar įforminimo trūkumus, kuriuos įmanoma
ištaisyti posėdžio metu.
56. Apie vokų su pasiūlymais
atplėšimo procedūrų metu paskelbtą informaciją raštu pranešama ir
vokų atplėšimo procedūroje nedalyvaujantiems pasiūlymus pateikusiems
tiekėjams, jeigu jie to pageidauja. Kiekvienas vokų atplėšimo
procedūroje dalyvaujantis tiekėjas ar jo atstovas turi teisę
asmeniškai susipažinti su viešai perskaityta informacija, tačiau
supažindindama su šia informacija perkančioji organizacija negali
atskleisti tiekėjo pasiūlyme esančios konfidencialios informacijos.
57. Pasiūlymai nagrinėjami ir
vertinami konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems
tiekėjams ar jų atstovams.
58. Komisija, nagrinėdama pasiūlymus:
58.1. tikrina tiekėjų pasiūlymuose
pateiktų kvalifikacinių duomenų atitikimą pirkimo dokumentuose
nustatytiems minimaliems kvalifikacijos reikalavimams. Jeigu
nustatoma, kad tiekėjo pateikti kvalifikaciniai duomenys yra
neišsamūs arba netikslūs, privaloma prašyti tiekėjo juos
patikslinti;
58.2. tikrina, ar pasiūlymas atitinka
pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus;
58.3. radusi pasiūlyme nurodytos
kainos apskaičiavimo klaidų, privalo paprašyti dalyvių per jos
nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas,
nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos
kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis
neturi teisės atsisakyti kainos sudėtinių dalių arba papildyti kainą
naujomis dalimis. Jei dalyvis per perkančiosios organizacijos
nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina
pasiūlymo, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo
dokumentuose nustatytų reikalavimų;
58.4. jeigu pasiūlyme nurodyta kaina,
išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga
laiko kainą, nurodytą žodžiais;
58.5. kai pateiktame pasiūlyme
nurodoma neįprastai maža kaina, turi teisę, o ketindama atmesti
pasiūlymą privalo, pareikalauti iš tiekėjo raštiško kainos
sudėtinių dalių pagrindimo; Komisija turi teisę, o ketindama atmesti
pasiūlymą privalo tiekėjo paprašyti per Komisijos nurodytą terminą
pateikti neįprastai mažos pasiūlymo kainos pagrindimą, įskaitant ir
detalų kainų sudėtinių dalių pagrindimą. Perkančioji organizacija
turi įvertinti riziką, ar tiekėjas, kurio pasiūlyme nurodyta
neįprastai maža kaina, sugebės tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį,
bei užtikrinti, kad nebūtų sudaromos sąlygos konkurencijos
iškraipymui. Perkančioji organizacija, vertindama, ar tiekėjo
pateiktame pasiūlyme nurodyta kaina yra neįprastai maža, palygina
tiekėjo pasiūlyme nurodytą kainą su rinkoje esančiomis analogiško
pirkimo objekto kainomis bei su kitų tiekėjų pasiūlymuose
nurodytomis kainomis. Perkančioji organizacija vadovaujasi Viešųjų
pirkimų tarnybos direktoriaus 2009 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr.
1S-96 ( Žin., 2009, Nr. 119-5131) patvirtintu Pasiūlyme nurodytos
paslaugų ar darbų neįprastai mažos kainos apibrėžimu, o aiškindamasi
ar tiekėjo pasiūlyme nurodyta paslaugų ar darbų neįprastai maža
kaina yra pagrįsta, vadovaujasi Viešųjų pirkimų tarnybos
direktoriaus 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1S-122 ( Žin.,
2009, Nr. 136-5965) patvirtintomis Pasiūlyme nurodytos paslaugų ar
darbų neįprastai mažos kainos pagrindimo rekomendacijomis. Jei
tiekėjas kainos nepagrindžia, jo pasiūlymas atmetamas.
58.6. tikrina, ar pasiūlytos ne per
didelės kainos.
59. Iškilus klausimams dėl pasiūlymų
turinio Komisija gali prašyti, kad dalyviai pateiktų paaiškinimus
nekeisdami pasiūlymo. Esant reikalui, tiekėjai ar jų atstovai gali
būti kviečiami į Komisijos posėdį, pranešant, į kokius klausimus jie
turės atsakyti.
60. Komisija atmeta pasiūlymą, jeigu:
60.1. tiekėjas neatitiko minimalių
kvalifikacijos reikalavimų;
60.2. tiekėjas savo pasiūlyme pateikė
netikslius ar neišsamius duomenis apie savo kvalifikaciją ir,
perkančiajai organizacijai prašant, nepatikslino jų;
60.3. pasiūlymas neatitiko pirkimo
dokumentuose nustatytų reikalavimų;
60.4. buvo pasiūlyta neįprastai maža
kaina ir tiekėjas perkančiosios organizacijos prašymu nepateikė
raštiško kainos sudėtinių dalių pagrindimo arba kitaip nepagrindė
neįprastai mažos kainos;
60.5. visų tiekėjų, kurių pasiūlymai
neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės,
perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos.
61. Dėl 60 punkte nurodytų priežasčių
neatmesti pasiūlymai vertinami remiantis vienu iš šių kriterijų:
61.1. ekonomiškai naudingiausio
pasiūlymo, kai pirkimo sutartis sudaroma su dalyviu, pateikusiu
perkančiajai organizacijai naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal
pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus, susijusius su pirkimo
objektu, paprastai kokybės, kainos, techninių privalumų, estetinių
ir funkcinių charakteristikų, aplinkosaugos charakteristikų,
eksploatavimo išlaidų, efektyvumo, garantinio aptarnavimo ir
techninės pagalbos, pristatymo datos, pristatymo laiko arba
užbaigimo laiko. Pasiūlymų vertinimo kriterijais negalima pasirinkti
tiekėjų kvalifikacijos kriterijų;
61.2. mažiausios kainos.
62. Komisija, pagal pirkimo
dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir tvarką įvertinusi
pateiktus dalyvių pasiūlymus, nustato pasiūlymų eilę ekonominio
naudingumo mažėjimo arba kainų didėjimo tvarka (išskyrus atvejus,
kai pasiūlymą pateikti kviečiamas tik vienas tiekėjas arba pasiūlymą
pateikia tik vienas tiekėjas).
63. Tais atvejais, kai vertinant
ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijumi, kelių
tiekėjų pasiūlymų ekonominis naudingumas yra vienodas, vertinant
mažiausios kainos kriterijumi kelių tiekėjų kaina yra vienoda,
sudarant pasiūlymų eilę, pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas,
kurio vokas su pasiūlymais įregistruotas anksčiausiai. Laimėjusiu
pasiūlymu pripažįstamas pirmuoju pasiūlymų eilėje esantis
pasiūlymas.
64. Komisija apie pasiūlymų eilę
nedelsdama turi pranešti kiekvienam pasiūlymą pateikusiam dalyviui
faksu arba elektroniniu paštu, kitomis elektroninėmis priemonėmis.
Šis reikalavimas netaikomas, kai apklausa vykdoma žodžiu. Pranešimus
šiame punkte nurodyta tvarka rengia Pirkimo organizacija.
65. Tais atvejais, kai pasiūlymą
pateikti kviečiamas tik vienas tiekėjas arba pasiūlymą pateikia tik
vienas tiekėjas, jo pasiūlymas laikomas laimėjusiu, jeigu jis
neatmestas pagal 60 punkto nuostatas.
Į pradžią
IX. PIRKIMO SUTARTIS
66. Sutarties projektą, jeigu jis nebuvo parengtas kaip pirkimo
dokumentų sudėtinė dalis, rengia Pirkimo organizatorius, suderina jį
perkančiosios organizacijos nustatyta tvarka ir organizuoja pirkimo
sutarties pasirašymą.
67. Perkančioji organizacija sudaryti
pirkimo sutartį siūlo tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas
laimėjusiu. Tiekėjas sudaryti pirkimo sutarties kviečiamas raštu
(išskyrus atvejus, kai apklausa vykdoma žodžiu). Kvietimą pasirašyti
sutartį parengia ir išsiunčia Pirkimo organizatorius.
68. Pirkimo sutartis negali būti
sudaryta, kol nesibaigė Viešųjų pirkimų įstatyme nustatyti tiekėjų
pretenzijų pateikimo ir ieškinio pateikimo terminai (atsižvelgiant į
tiekėjų informavimo apie pasiūlymų eilę datą ir/arba informacinio
pranešimo paskelbimo datą Valstybės žinių priede Informaciniai
pranešimai), bet ne anksčiau kaip po 15 dienų nuo pasiūlymų eilės
išsiuntimo dalyviams dienos, išskyrus šiuos atvejus:
a.
kai pasiūlymą pateikia
tik vienas tiekėjas;
b.
kai pasiūlymas buvo
pateiktas žodžiu;
c.
kai pirkimo sutarties
vertė mažesnė kaip 10 tūkst. Lt be pridėtinės vertės mokesčio.
69. Šių Taisyklių 22 punkte
nurodytais atvejais, kai perkančioji organizacija informacinį
pranešimą skelbia Valstybės žinių priede Informaciniai
pranešimai ir CVP IS, pirkimo sutartis gali būti sudaroma ne
anksčiau kaip po 5 darbo dienų nuo informacinio pranešimo paskelbimo
dienos.
70. Tais atvejais, kai pirkimo
sutartis sudaroma raštu, o tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti
pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti, tai perkančioji
organizacija siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio
pasiūlymas pagal patvirtintą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo,
atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį. Atsisakymu sudaryti pirkimo
sutartį taip pat laikomas bet kuris iš šių atvejų:
a. tiekėjas nepateikia pirkimo
dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo;
b. tiekėjas neatvyksta sudaryti
pirkimo sutarties iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko;
c. tiekėjas atsisako sudaryti
pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis,
71. Sudarant pirkimo sutartį negali
būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ar derybų protokole
užfiksuota galutinė derybų kaina ir pirkimo dokumentuose bei
pasiūlyme nustatytos sąlygos.
72. Pirkimo sutartis sudaroma raštu,
išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis gali būti sudaroma
žodžiu. Kai pirkimo sutartis sudaroma raštu, turi būti nustatyta:
a. pirkimo sutarties šalių teisės ir
pareigos;
b. perkamos prekės, paslaugos ar
darbai, jeigu įmanoma, tikslūs jų kiekiai;
c. kaina arba kainodaros taisyklės,
nustatytos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos
įgaliotos institucijos patvirtintą metodiką;
d. atsiskaitymų ir mokėjimo tvarka;
e. prievolių įvykdymo terminai;
f. prievolių įvykdymo užtikrinimas;
g. ginčų sprendimo tvarka;
h. pirkimo sutarties nutraukimo
tvarka;
i. pirkimo sutarties galiojimas;
j. jeigu sudaroma preliminarioji
sutartis jai būdingos nuostatos.
73. Perkančioji organizacija pirkimo
dokumentuose gali nustatyti pirkimo sutarties atlikimo sąlygas,
susijusias su socialinėmis ir aplinkos apsaugos reikmėmis, jei jos
atitinka Europos Bendrijos teisės aktus.
74. Pirkimo sutartis gali būti
sudaroma žodžiu, kai prekių ar paslaugų pirkimo sutarties vertė yra
mažesnė kaip 10 tūkst. Lt be pridėtinės vertės mokesčio ir
sutartinių įsipareigojimų vykdymas nėra užtikrinamas CK nustatytais
prievolių įvykdymo užtikrinimo būdais.
75. Pirkimo sutarties sąlygos pirkimo
sutarties galiojimo laikotarpiu negali būti keičiamos, išskyrus
tokias pirkimo sutarties sąlygas, kurias pakeitus nebūtų pažeisti
Viešųjų pirkimų įstatyme nustatyti principai ir tikslai bei
tokiems pirkimo sutarties sąlygų pakeitimams yra gautas Viešųjų
pirkimų tarnybos sutikimas. Gali būti kreipiamasi tik dėl tokių
pirkimo sutarties sąlygų, kurių keitimo aplinkybių atsiradimo
pirkimo sutarties šalys negalėjo numatyti pasiūlymo pateikimo metu,
aplinkybių negali kontroliuoti ir jų kilimo rizikos neprisiėmė nei
viena iš pirkimo sutarties šalių.
X. SUPAPRASTINTŲ PIRKIMŲ BŪDAI IR JŲ PASIRINKIMO SĄLYGOS
76.
Pirkimai atliekami šiais būdais:
76.1. supaprastinto atviro konkurso;
76.2. apklausos.
77.
Perkančioji organizacija, atlikdama supaprastintus pirkimus,
taip pat gali taikyti elektronines procedūras elektroninį aukcioną
ir dinaminę pirkimų sistemą. Perkančioji organizacija
elektroninį aukcioną gali taikyti vykdydama supaprastintą pirkimą
supaprastinto atviro konkurso, supaprastinto riboto konkurso,
apklausos būdais. Elektroninis aukcionas taip pat gali būti taikomas
atnaujinant varžymąsi tarp preliminariosios sutarties šalių, kai
preliminarioji sutartis sudaryta su keliais tiekėjais, ar sudarant
pirkimo sutartį pagal dinaminę pirkimo sistemą.
78.
Pirkimas supaprastinto atviro konkurso būdu gali būti
atliktas visais atvejais, tinkamai apie jį paskelbus.
79.
Apklausos būdu pirkimas gali būti atliekamas, kai pagal
Viešųjų pirkimų įstatymą ir šiose Taisyklėse nustatytas sąlygas apie
supaprastintą pirkimą neprivaloma skelbti:
perkamos prekės, paslaugos ar darbai,
kai:
79.1. pirkimas, apie kurį buvo
skelbta, neįvyko, nes nebuvo gauta paraiškų ar pasiūlymų;
79.2. atliekant pirkimą, apie kurį
buvo skelbta, visi gauti pasiūlymai neatitiko pirkimo dokumentų
reikalavimų arba buvo pasiūlytos per didelės perkančiajai
organizacijai nepriimtinos kainos, o pirkimo sąlygos iš esmės
nekeičiamos ir į neskelbiamą pirkimą kviečiami visi pasiūlymus
pateikę tiekėjai, atitinkantys perkančiosios organizacijos
nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus;
79.3. dėl įvykių, kurių perkančioji
organizacija negalėjo iš anksto numatyti, būtina skubiai įsigyti
reikalingų prekių, paslaugų ar darbų.
Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, negali priklausyti
nuo perkančiosios organizacijos;
79.3.1. atliekami mažos vertės
pirkimai esant bent vienai iš šių sąlygų:
79.3.1.1. būtina skubiai įsigyti prekių, paslaugų ar darbų;
79.3.1.2. sudaromos prekių ar
paslaugų pirkimo sutarties vertė neviršija 100 tūkst. Lt be
pridėtinės vertės mokesčio; darbų pirkimo sutarties vertė 500
tūkst. Lt be pridėtinės vertės mokesčio;
79.3.1.3. esant kitoms, objektyviai
pateisinamoms aplinkybėms, dėl kurių netikslinga paskelbti apie
pirkimą, pavyzdžiui, paskelbimas apie pirkimą reikalautų
neproporcingai didelių Pirkimo organizatoriaus arba Komisijos
pastangų, laiko ir (ar) lėšų sąnaudų;
79.3.2. perkama iš socialinių įmonių,
įmonių, kuriose dirba daugiau kaip 50 procentų nuteistųjų,
atliekančių arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo
iki gyvos galvos bausmes, įmonių, kuriose dirba daugiau kaip 50
procentų neįgaliųjų, ir įmonių, kurių dalyviai yra sveikatos
priežiūros įstaigos ir kuriose darbo terapijos pagrindais dirba ne
mažiau kaip 50 procentų pacientų, perkamos jų pagamintos prekės,
teikiamos paslaugos ar atliekami darbai;
79.3.3. dėl techninių, meninių
priežasčių ar dėl objektyvių aplinkybių tik konkretus tiekėjas gali
patiekti reikalingas prekes, pateikti paslaugas ar atlikti darbus ir
nėra jokios kitos alternatyvos;
79.3.4. atskiroms pirkimo dalims, kai
perkamos panašios prekės, paslaugos ar perkami darbai yra
suskirstyti į atskiras dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti
atskirą pirkimo sutartį, jei bendra tokių pirkimo dalių vertė be
pridėtinės vertės mokesčio yra ne didesnė kaip 10 procentų bendros
visų pirkimo dalių vertės perkant panašias prekes ir paslaugas ir
1,5 procento perkant darbus;
79.3.5. perkamos prekės ir paslaugos:
79.3.5.1. kai perkančioji
organizacija pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš tam tikro tiekėjo
pirko prekių arba paslaugų ir nustatė, kad iš jo tikslinga pirkti
papildomai, techniniu požiūriu derinant su jau turimomis prekėmis ir
suteiktomis paslaugomis, ir jeigu ankstesnieji pirkimai buvo
efektyvūs, iš esmės nesikeičia prekių ar paslaugų kainos ir kitos
sąlygos, o alternatyvūs pirkimai dėl techninio nesuderinamumo su
ankstesniaisiais būtų nepriimtini, nes perkančiajai organizacijai
įsigijus skirtingų techninių charakteristikų prekių ar paslaugų, ji
negalėtų naudotis anksčiau pirktomis prekėmis ar paslaugomis
ar patirtų didelių nuostolių. Jeigu papildomai perkamų prekių ar
paslaugų kaina viršija 30 procentų ankstesnės pirkimų kainos, turi
būti atliekama ekspertizė dėl papildomai perkamų prekių ar paslaugų
techninių charakteristikų suderinamumo;
79.3.5.2. prekės ir paslaugos yra
perkamos naudojant reprezentacinėms išlaidoms skirtas lėšas;
79.4. perkamos prekės, kai:
79.4.1. prekių biržoje perkamos kotiruojamos prekės;
79.4.2.
perkami bibliotekiniai dokumentai, prenumeruojami
laikraščiai ir žurnalai;
79.4.3. ypač palankiomis sąlygomis perkama iš bankrutuojančių,
likviduojamų, ar restruktūrizuojamų ūkio subjektų;
79.4.4.
prekės perkamos iš valstybės rezervo.
79.5. perkamos paslaugos, kai:
79.5.1.
perkamos licencijos naudotis bibliotekiniais dokumentais ar duomenų
(informacinėmis) bazėmis;
79.5.2.
perkamos perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojų ir
(ar) pagal darbo sutartį dirbančių darbuotojų mokymo paslaugos;
79.5.3.
perkamos literatūros, mokslo ir meno kūrinių autorių,
atlikėjų ar jų kolektyvo paslaugos, taip pat mokslo, kultūros ir
meno sričių projektų vertinimo ir pretendentų gauti teisės aktų
nustatyta tvarka įsteigtas premijas veiklos šiose srityse vertinimo
paslaugos;
79.5.4.
perkamos ekspertų komisijų, komitetų, tarybų, kurių sudarymo
tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, narių teikiamos
nematerialaus pobūdžio (intelektinės) paslaugos;
79.6. perkamos paslaugos ir darbai,
kai:
79.6.1. dėl aplinkybių, kurių nebuvo
galima numatyti, paaiškėja, kad reikia papildomų darbų arba
paslaugų, neįrašytų į sudarytą pirkimo sutartį, tačiau be kurių
negalima užbaigti pirkimo sutarties vykdymo. Tokia pirkimo sutartis
gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta
pradinė pirkimo sutartis, o jos ir visų kitų papildomai sudarytų
pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 30 procentų pradinės pirkimo
sutarties kainos;
79.6.2. perkant iš esamo tiekėjo
naujas paslaugas ar darbus, tokius pat, kokie buvo pirkti pagal
ankstesnę pirkimo sutartį, su sąlyga, kad ankstesnioji pirkimo
sutartis buvo sudaryta skelbiant apie pirkimą ir kurį skelbiant buvo
atsižvelgta į tokių papildomų pirkimų vertę, galimybė pirkti
papildomai buvo nurodyta pirkimo skelbime, o visi minimi pirkimai
skirti tam pačiam projektui vykdyti. Papildomų pirkimų metu sudaromų
pirkimo sutarčių trukmė negali būti ilgesnė kaip 3 metai
skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento.
Į pradžią
XI. SUPAPRASTINTAS ATVIRAS KONKURSAS
80. Vykdant supaprastintą atvirą konkursą, dalyvių skaičius
neribojamas. Apie pirkimą skelbiama šiose Taisyklėse nustatyta
tvarka.
81. Supaprastintame atvirame konkurse derybos tarp perkančiosios
organizacijos ir dalyvių yra draudžiamos.
82. Pasiūlymų pateikimo terminas negali būti trumpesnis negu 7 darbo
dienos nuo skelbimo apie supaprastintą pirkimą paskelbimo Valstybės
žinių priede Informaciniai pranešimai, mažos vertės pirkimų
atveju 3 darbo dienos nuo paskelbimo CVP IS dienos. Jeigu
perkančioji organizacija po paskelbimo apie supaprastintą pirkimą
sudaro galimybę tiekėjams elektroninėmis priemonėmis be apribojimų
ir tiesiogiai susipažinti su visais pirkimo dokumentais ir jeigu
skelbime apie supaprastintą pirkimą nurodo interneto adresą, kuriuo
galima susipažinti su šiais dokumentais, taip pat skubos atveju ar
vykdant įprastus supaprastintus pirkimus, kai pirkimo objekto
charakteristikos rinkoje visuotinai žinomos, pasiūlymų pateikimo
terminas gali būti sutrumpintas ne daugiau kaip iki 7 darbo dienų.
83. Jei supaprastinto atviro konkurso metu bus vykdomas elektroninis
aukcionas, apie tai nurodoma skelbime apie supaprastintą pirkimą.
XII.
APKLAUSA
84. Vykdant
supaprastintą
pirkimą apklausos būdu, kreipiamasi
į vieną ar kelis tiekėjus, prašant pateikti pasiūlymus pagal
perkančiosios organizacijos keliamus reikalavimus. Kai apklausa
vykdoma po supaprastinto
atviro konkurso, atmetus
visus pasiūlymus, į tiekėjus, atitinkančius minimalius
kvalifikacijos reikalavimus, kreipiamasi pateikti patvirtinimą apie
sutikimą dalyvauti pirkime.
85.
Apklausos metu gali būti deramasi dėl pasiūlymo sąlygų.
86.
Perkančioji organizacija, prašydama pateikti pasiūlymus,
privalo kreiptis į 3 ar daugiau tiekėjų, kai:
86.1. pirkimo sutarties vertė
viršija 10 tūkst. Lt be pridėtinės vertės mokesčio;
86.2. apklausa atliekama po
supaprastinto pirkimo, apie
kurį buvo skelbta ir kuris neįvyko, nes nebuvo gauta paraiškų ar
pasiūlymų (jei yra pakankamai tiekėjų);
86.3. perkama iš socialinių įmonių,
įmonių, kuriose dirba daugiau kaip 50 procentų nuteistųjų,
atliekančių arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo
iki gyvos galvos bausmes, įmonių, kuriose dirba daugiau kaip 50
procentų neįgaliųjų, ir įmonių, kurių dalyviai yra sveikatos
priežiūros įstaigos ir kuriose darbo terapijos pagrindais dirba ne
mažiau kaip 50 procentų pacientų, jų pagamintos prekės, teikiamos
paslaugos ar atliekami darbai, jei reikalingų prekių, paslaugų ar
darbų sąrašus CVP IS paskelbė trys ir daugiau šių įmonių;
86.4. prekės ir paslaugos yra
perkamos naudojant reprezentacinėms išlaidoms skirtas lėšas, kai
vykdomas įprastas pirkimas, t.y. perkamas objektas nepasižymi
meninėm ar išskirtinėm savybėm, ir perkančiajai organizacijai
naudingiau vykdyti kelių tiekėjų apklausą. Neatsižvelgiant į tai,
kad perkamas objektas nepasižymi meninėm ar išskirtinėm savybėm,
perkančioji organizacija turi teisę kreiptis į vieną tiekėją, kai
pirkimas turi būti įvykdytas skubiai;
86.5. perkamos perkančiosios
organizacijos valstybės tarnautojų ir (ar) pagal darbo sutartį
dirbančių darbuotojų mokymo paslaugos, kai perkančioji organizacija
iš anksto planuoja įsigyti tokių paslaugų ir yra pakankamai tiekėjų,
galinčių pateikti pasiūlymus perkančiosios organizacijos
pageidaujamomis mokymų temomis.
87.
Vykdant apklausą, perkančioji organizacija gali kreiptis į
mažiau nei 3 tiekėjus arba į vieną (konkretų) tiekėją ir su juo
derėtis dėl kainos bei kitų pirkimo sąlygų šiais atvejais:
87.1. dėl susidariusių ypatingų
aplinkybių (avarija, stichinė nelaimė, epidemija ar kitoks
nenugalimos jėgos poveikis) ar kitų nenumatytų aplinkybių iškyla
skubus prekių, paslaugų ar darbų poreikis;
87.2. kai Pirkimų organizatorius arba
Komisija sužino, kad yra mažiau tiekėjų, kurie gali pateikti
reikalingas prekes, atlikti paslaugas ar darbus.
87.3.kai perkamos dovanos, suvenyrai, gėlės ir kitos reprezentacinės
prekės ir paslaugos;
87.4. kai už prekes atsiskaitoma pagal patvirtintus tarifus (pvz.,
šaltas vanduo, dujos, elektra ir pan.);
87.5.kai perkamos viešbučių,
restoranų ir kitų viešojo maitinimo įstaigų prekės ir paslaugos;
87.6.kai perkami informaciniai
pranešimai, informacijos paskelbimas žiniasklaidos priemonėse,
telefonų knygose, kelionių vadovuose, kataloguose ir pan. paslaugos;
87.7.kai už paslaugas atsiskaitoma
pagal atitinkamų valstybinių institucijų patvirtintas kainas (pvz.
apmokėjimai už automobilių tech. apžiūrą, žemės mokestis,
laboratoriniai tyrimai, kraujo komponentų tiekimo paslauga, vandens
ir maisto produktų tyrimų paslaugos, kurių kainas tvirtina LR
Sveikatos apsaugos ministerija; greitosios medicinos pagalbos
paslaugos; kitos paslaugos);
87.8.kai perkamos teisėjų, prokurorų,
advokatų, perkančiosios organizacijos pagal darbo sutartį dirbančių
darbuotojų mokymo paslaugos;
87.9. kai perkamos literatūros,
mokslo ir meno kūrinių autorių, atlikėjų ar jų kolektyvo paslaugos;
87.10. kai perkami prenumeruojami
laikraščiai, žurnalai ar profesiniai leidiniai;
87.11. kai egzistuoja trumpalaikės
aplinkybės, suteikiančios galimybę reikalingas prekes ar paslaugas
įsigyti už mažesnę nei rinkos kainą (šventinės nuolaidos,
išpardavimai, specialūs pasiūlymai ir kt.);
87.12. kai atliekant tiekėjų apklausą
nebuvo gauta nė vieno pasiūlymo arba visi gauti pasiūlymai neatitiko
nustatytų reikalavimų;
87.13. dėl aplinkybių, kurių nebuvo
galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba
paslaugos, kuries nebuvo įrašyti į sudarytą pirkimo sutartį, tačiau
be kurių negalima užbaigti sutarties vykdymo. Tokia pirkimo sutartis
gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta
pradinė pirkimo sutartis, o jos ir visų kitų papildomai sudarytų
pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 50 procentų pradinės pirkimo
sutarties kainos;
87.14. kai sutarties vertė perkant
prekes ar paslaugas neviršija 1000 Lt., o darbus - 5000 Lt.,
tačiau bendra to paties tipo sutarčių vertė per finansinius metus
negali viršyti 10 tūkst. Lt.(be pridėtinės vertės mokesčio).
88. Kai apklausa
atliekama po pirkimo, apie kurį buvo skelbta, tačiau visi gauti
pasiūlymai neatitiko pirkimo dokumentų reikalavimų arba buvo
pasiūlytos per didelės perkančiajai organizacijai nepriimtinos
kainos, pirkimo sąlygų iš esmės nekeičiant, pirkime dalyvauti
neskelbiamose supaprastintose derybose kviečiami visi pasiūlymus
pateikę tiekėjai, atitinkantys perkančiosios organizacijos
nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus. Apklausos vykdymo
metu pirkimo dokumentų sąlygos negali būti keičiamos.
89. Jei apklausos metu numatoma vykdyti elektroninį aukcioną, apie
tai tiekėjams pranešama pirkimo dokumentuose.
XIII. ELEKTRONINIS AUKCIONAS
90. Elektroninis aukcionas vykdomas
tik elektroninėmis priemonėmis. Elektroninį aukcioną perkančioji
organizacija gali vykdyti CVP IS priemonėmis arba kitomis
elektroninėmis priemonėmis, jeigu jos atitinka Viešųjų pirkimų
įstatymo 17 straipsnyje nustatytus reikalavimus.
91. Elektroniniam aukcionui pateikti
pasiūlymai vertinami remiantis:
91.1. tik kaina, kai pasiūlymų
vertinimo kriterijus yra mažiausia kaina, arba
91.2. kaina ir (ar) naujomis
pasiūlymo kriterijų reikšmėmis, nurodytomis pirkimo dokumentuose,
kai pirkimo sutartis sudaroma su ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą
pateikusiu tiekėju.
92. Perkančioji organizacija,
nusprendusi taikyti elektroninį aukcioną, tai nurodo skelbime apie
supaprastintą pirkimą. Skelbime, be kita ko (inter alia),
nurodoma ši informacija:
92.1. pasiūlymo kriterijų vertinamos
reikšmės, jei jas galima išmatuoti ir išreikšti skaičiais arba
procentais;
92.2.
pasiūlymo verčių, kurios gali būti pateiktos, ribos, susijusios su
pirkimo objekto specifikacijomis;
92.3. informacija, kuri bus pateikiama elektroninio aukciono dalyviams, ir,
jei reikia, kada su ja bus galima susipažinti;
92.4. atitinkama informacija apie elektroninio aukciono eigą;
92.5. sąlygos, kuriomis dalyviai galės teikti savo pasiūlymus, jei reikia,
nurodomas mažiausias skirtumas tarp pasiūlymų;
92.6. atitinkama informacija apie naudojamą elektroninę įrangą, suderinimą ir
ryšio technines specifikacijas.
93. Perkančioji organizacija, prieš
pradėdama elektroninį aukcioną:
93.1. atlieka pradinį išsamų
pasiūlymų vertinimą pagal mažiausios kainos ar ekonomiškai
naudingiausio pasiūlymo kriterijų ir nurodytą kiekvieno jų
reikšmingumą;
93.2. kviečia elektroninėmis
priemonėmis vienu metu visus dalyvius, kurie yra pateikę priimtinus
pasiūlymus, pateikti naujas kainas ir (arba) naujas reikšmes.
Kvietime nurodoma visa svarbi informacija, kaip dalyviui prisijungti
prie elektroninės įrangos, ir elektroninio aukciono pradžios data ir
laikas. Elektroninis aukcionas gali būti vykdomas keliais vienas po
kito einančiais etapais. Elektroninis aukcionas negali prasidėti
anksčiau kaip po 2 darbo dienų nuo tos dienos, kurią buvo išsiųsti
kvietimai.
94. Kai pasiūlymas vertinamas pagal
ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijų, kartu su kvietimu
pateikiami atitinkamo dalyvio išsamaus pasiūlymo savybių vertinimo
reikšmių rezultatai. Kvietime taip pat nurodoma matematinė formulė,
kuri bus taikoma naujų pasiūlymų eiliškumui automatiniu būdu
nustatyti. Formulę sudarant turi būti atsižvelgta į visų nustatytų
pasiūlymų savybių vertinimo pagal konkrečia verte išreikštą
kriterijų reikšmingumą, nurodytą skelbime apie pirkimą ar kituose
pirkimo dokumentuose. Jei leidžiami alternatyvūs pasiūlymai,
kiekvienam pasiūlymui nurodoma atskira formulė.
95. Kiekviename elektroninio aukciono
etape perkančioji organizacija vienu metu visiems dalyviams praneša
informaciją, kurios turi pakakti, kad jie bet kuriuo metu galėtų
nustatyti savo vietą pasiūlymų eilėje. Ji taip pat gali suteikti ir
kitokią informaciją apie pateiktas kainas ir vertes, jei tai yra
nurodyta pirkimo dokumentuose. Perkančioji organizacija taip pat bet
kuriuo metu gali paskelbti dalyvių skaičių tame aukciono etape,
tačiau ji negali atskleisti informacijos, leidžiančios atpažinti
elektroninio aukciono dalyvį bet kuriame elektroninio aukciono
etape.
96. Perkančioji organizacija uždaro
elektroninį aukcioną vienu ar keliais būdais:
96.1.
kvietime dalyvauti aukcione iš anksto nurodo nustatytą aukciono
uždarymo datą ir laiką;
96.2. kai nebegauna naujų kainų arba naujų reikšmių, kurios atitiktų
perkančiosios organizacijos nustatytus reikalavimus dėl mažiausio
skirtumo tarp teikiamų pasiūlymų. Šiuo atveju perkančioji
organizacija kvietime dalyvauti aukcione nurodo laiką, kuris turi
praeiti nuo paskutinio pasiūlymo pateikimo iki elektroninio aukciono
pabaigos;
96.3. kai baigiami visi kvietime dalyvauti nurodyti aukciono etapai.
Perkančiajai organizacijai nusprendus, kad elektroninis aukcionas
bus baigiamas pagal šį punktą kvietime dalyvauti aukcione nurodomas
kiekvieno aukciono etapo laiko grafikas.
97. Perkančioji organizacija,
uždariusi elektroninį aukcioną, remdamasi elektroninio aukciono
rezultatais nustato laimėtoją, su kuriuo bus sudaryta pirkimo
sutartis.
98. Perkančioji organizacija privalo
deramai naudotis elektroniniu aukcionu ir jo netaikyti tokiu būdu,
kad būtų užkirstas kelias konkurencijai, ji būtų apribota ar
iškreipta arba kad būtų pakeistas skelbime apie pirkimą ir kituose
pirkimo dokumentuose nurodytas pirkimo objektas.
XIV. DINAMINĖ PIRKIMŲ SISTEMA
99. Perkančioji organizacija
pirkimams atlikti gali taikyti dinaminę pirkimo sistemą. Pirkimas
taikant dinaminę pirkimo sistemą atliekamas naudojant tik
elektronines priemones.
100. Taikant dinaminę pirkimo sistemą
turi būti laikomasi atviros procedūros visuose pirkimo etapuose iki
pirkimo sutarties sudarymo. Dinaminėje pirkimo sistemoje turi būti
leidžiama dalyvauti visiems tiekėjams, kurie atitinka perkančiosios
organizacijos nustatytus kvalifikacinius reikalavimus ir yra pateikę
orientacinį pasiūlymą, atitinkantį pirkimo dokumentų reikalavimus.
Orientacinis pasiūlymas yra toks pasiūlymas, kuris gali būti
patobulintas bet kuriuo metu per dinaminės pirkimo sistemos
galiojimo laiką, su sąlyga, kad jis ir toliau atitiktų pirkimo
dokumentuose nustatytus reikalavimus.
101. Taikydama dinaminę pirkimo
sistemą, perkančioji organizacija:
101.1. Viešųjų pirkimų įstatymo
nustatyta tvarka publikuoja skelbimą apie supaprastintą pirkimą,
jame nurodydama, kad bus taikoma dinaminė pirkimo sistema;
101.2. be kitų dalykų, pirkimo
dokumentuose apibūdina pirkimo objektą, pateikia būtiną informaciją
apie dinaminę pirkimo sistemą, taip pat naudojamą elektroninę
įrangą, techninio prisijungimo priemones ir jų specifikacijas;
101.3. skelbime apie supaprastintą
pirkimą nurodo interneto adresą, kuriuo iki dinaminės sistemos
pabaigos elektroninėmis priemonėmis nevaržomai ir tiesiogiai galima
susipažinti su pirkimo dokumentais.
102. Perkančioji organizacija
suteikia galimybę visiems tiekėjams pateikti orientacinį pasiūlymą
per visą dinaminės pirkimo sistemos galiojimo laiką. Perkančioji
organizacija turi įvertinti pateiktus orientacinius pasiūlymus ne
vėliau kaip per 15 dienų nuo orientacinio pasiūlymo pateikimo
dienos. Perkančioji organizacija turi teisę pratęsti orientacinių
pasiūlymų vertinimo terminą, jeigu nėra išsiųstas kvietimas pateikti
pasiūlymus. Perkančioji organizacija nedelsdama praneša tiekėjui
apie leidimą dalyvauti dinaminėje pirkimo sistemoje arba apie jo
orientacinio pasiūlymo atmetimą.
103. Prieš pakviesdama tiekėjus
pateikti pasiūlymą dėl konkretaus pirkimo perkančioji organizacija
skelbia supaprastintą skelbimą apie pirkimą dinaminėje sistemoje ir
kviečia visus suinteresuotus tiekėjus per nustatytą terminą, kuris
negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo supaprastinto
skelbimo publikavimo Valstybės žinių priede Informaciniai
pranešimai, mažos vertės pirkimų atveju 3 darbo dienos nuo
skelbimo paskelbimo CVP IS dienos, pateikti orientacinį pasiūlymą.
Perkančioji organizacija negali tęsti pirkimo procedūrų, kol ji nėra
užbaigusi visų iki nustatyto termino pabaigos gautų orientacinių
pasiūlymų vertinimo.
104. Perkančioji organizacija,
atlikdama kiekvieną konkretų pirkimą pagal dinaminę pirkimo sistemą,
kviečia visus tiekėjus, kuriems leista dalyvauti sistemoje, pateikti
pasiūlymą. Tuo tikslu ji nustato ir kvietime tiekėjams nurodo
pasiūlymo pateikimo terminą.
105. Perkančioji organizacija,
vadovaudamasi pasiūlymų vertinimo kriterijais, nurodytais skelbime
dėl dinaminės pirkimo sistemos sudarymo, nustato geriausią pasiūlymą
pateikusį tiekėją ir su juo sudaro pirkimo sutartį. Prireikus šie
kriterijai gali būti tiksliau suformuluoti šių Taisyklių 106 punkte
nurodytame kvietime.
106.
Dinaminė pirkimo sistema negali galioti ilgiau kaip ketverius metus.
107. Perkančioji organizacija negali taikyti dinaminės pirkimo sistemos
taip, kad būtų trukdoma, ribojama ar iškreipiama konkurencija.
108. Perkančioji organizacija negali imti kokių nors mokesčių iš
suinteresuotų tiekėjų arba dinaminės sistemos dalyvių.
Į pradžią
XV.
MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ YPATUMAI
109. Mažos vertės pirkimai gali būti
atliekami visais šiose Taisyklėse nustatytais supaprastintų pirkimų
būdais, atsižvelgiant į šių būdų pasirinkimo sąlygas.
110. Atliekant mažos vertės pirkimus
apie kiekvieną supaprastintą pirkimą, išskyrus atvejus, kai šiose
Taisyklėse nustatyta tvarka pirkimas atliekamas apklausos būdu,
skelbiama CVP IS. Skelbime (arba kartu su skelbimu pateiktuose
pirkimo dokumentuose) pateikiamos su mažos vertės pirkimu susijusios
pirkimo sąlygos. Nustatant pasiūlymų pateikimo terminą,
atsižvelgiama į tai, ar CVP IS arba perkančiosios organizacijos ar
kitoje interneto svetainėje yra paskelbtos ir laisvai prieinamos
visos pirkimo sąlygos, ar tiekėjų prašoma pateikti informaciją apie
kvalifikaciją, kokio sudėtingumo yra pirkimo objektas ir kitas
aplinkybes.
111. Perkančioji organizacija turi
nustatyti pakankamą terminą kreiptis dėl pirkimo dokumentų
paaiškinimo ir užtikrinti, kad paaiškinimai būtų išsiųsti visiems
pirkimo dokumentus gavusiems tiekėjams.
112. Perkančioji organizacija mažos
vertės pirkimų atveju pirkimo dokumentuose pateikia būtiną
pasiūlymams parengti informaciją: pasiūlymų rengimo ir įforminimo
reikalavimus, pirkimo objekto apibūdinimą, kvalifikacijos
reikalavimus ir juos įrodančius dokumentus (jei kvalifikacijos
reikalavimai keliami), informaciją apie pasiūlymų vertinimą, apie
pagrindines pirkimo sutarties sąlygas: prekių pateikimo, paslaugų ar
darbų atlikimo terminus, kainodaros taisykles, atsiskaitymo tvarką,
pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimus (jei keliami),
jei reikalinga kitas sąlygas. Tiekėjams turi būti suteiktos
galimybės kreiptis pirkimo dokumentų paaiškinimų.
113. Bendravimas su tiekėjais gali
vykti žodžiu arba raštu. Žodžiu gali būti bendraujama (kreipiamasi į
tiekėjus, pateikiami pasiūlymai), kai pirkimas vykdomas apklausos
būdu ir:
113.1. pirkimo sutarties
vertė neviršija 10 tūkst. Lt be pridėtinės vertės mokesčio;
113.2. dėl įvykių, kurių perkančioji
organizacija negalėjo iš anksto numatyti, būtina skubiai įsigyti
reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, o vykdant apklausą prekių,
paslaugų ar darbų nepavyktų įsigyti laiku.
114. Raštu pasiūlymus gali būti
prašoma pateikti faksu, elektroniniu paštu, CVP IS priemonėmis ar
vokuose. Perkančioji organizacija gali nereikalauti, kad pasiūlymas
būtų pasirašytas, elektroninėmis priemonėmis pateikiamas pasiūlymas
užkoduotas (užšifruotas).
115. Pasiūlymus prašant pateikti
vokuose (elektroninėmis priemonėmis užkoduotus (užšifruotus)), į
vokų atplėšimo procedūrą, išskyrus pirkimą, kurio metu deramasi,
gali būti kviečiami pasiūlymus pateikę tiekėjai ar jų įgalioti
atstovai. Vokų atplėšimo metu skelbiama tiekėjų pasiūlyta kaina, jei
vertinama ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijumi
vertinamos techninės pasiūlymų charakteristikos. Jei užkoduotus
(užšifruotus) pasiūlymus prašoma pateikti tik CVP IS priemonėmis,
susipažinimo su pasiūlymais procedūra atliekama mažiausiai dviejų
Komisijos narių, įgaliotų atidaryti pasiūlymus, nedalyvaujant
tiekėjams (jų atstovams). Informacija apie šią procedūrą ir tiekėjų
pasiūlytas kainas, jei reikia ir technines charakteristikas,
tiekėjams siunčiama CVP IS priemonėmis.
Į pradžią
XVI.
SUPAPRASTINTŲ PIRKIMŲ DOKUMENTAVIMAS IR ATASKAITŲ PATEIKIMAS
116. Kai pirkimą vykdo Komisija,
kiekvienas jos sprendimas protokoluojamas. Kai pirkimą vykdo Pirkimo
organizatorius, pildoma pirkimo - pažyma ( pagal formą taisyklių
priedas Nr.2), išskyrus atvejus, kai šių Taisyklių nustatyta tvarka
pasiūlymą pateikti kreipiamasi į vieną tiekėją.
117. Pirkimo sutartys, paraiškos,
pasiūlymai, pirkimo dokumentai, paraiškų ir pasiūlymų nagrinėjimo
bei vertinimo dokumentai, kiti su pirkimu susiję dokumentai,
nepaisant jų pateikimo būdo, formos ir laikmenos, saugomi Lietuvos
Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka, tačiau
ne mažiau kaip 4 metus nuo pirkimo pabaigos.
118. Perkančioji organizacija privalo
Viešųjų pirkimų tarnybai pagal jos nustatytas formas ir reikalavimus
pateikti visų per finansinius metus atliktų pirkimų ataskaitą:
118.1. supaprastintų pirkimų, atliktų pagal Viešųjų pirkimų įstatymo
91 straipsnio reikalavimus;
118.2. mažos vertės pirkimų.
XVII.
INFORMACIJOS APIE SUPAPRASTINTUS PIRKIMUS TEIKIMAS
119. Komisija ar Pirkimo
organizatorius tiekėjus nedelsiant, ne vėliau kaip per 3 darbo
dienas nuo sprendimo priėmimo, raštu informuoja apie:
119.1. tiekėjo pasiūlymo atmetimą;
119.2. pasiūlymų eilę;
119.3. supaprastinto pirkimo nutraukimą.
Šis punktas netaikomas, kai
supaprastintas pirkimas atliekamas apklausos būdu žodžiu.
120. Susipažinti su informacija,
susijusia su pasiūlymų nagrinėjimu, aiškinimu, vertinimu ir
palyginimu, gali tiktai Komisijos nariai ir perkančiosios
organizacijos pakviesti ekspertai, perkančiosios organizacijos
vadovas, jo įgalioti asmenys. Ši informacija teikiama Viešųjų
pirkimų tarnybai, kitiems asmenims ir institucijoms, turinčioms
tokią teisę pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, taip pat Lietuvos
Respublikos Vyriausybės nutarimu įgaliotiems Europos Sąjungos
finansinę paramą administruojantiems viešiesiems juridiniams
asmenims.
121. Perkančioji organizacija,
Komisija, jos nariai ar ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami
įstatymų reikalavimų, ypač dėl sudarytų sutarčių skelbimo ir
informacijos, susijusios su jos teikimu kandidatams ir dalyviams,
negali tretiesiems asmenims atskleisti perkančiajai organizacijai
pateiktos tiekėjo informacijos, kurios konfidencialumą nurodė
tiekėjas. Tokią informaciją sudaro, visų pirma, komercinė (gamybinė)
paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai.
XVIII. GINČŲ NAGRINĖJIMAS
122.
Visi
tiekėjai turi teisę pateikti perkančiajai organizacijai pretenziją
dėl pirkimo dokumentų, supaprastinto pirkimo procedūrų, su
supaprastintu pirkimu susijusių perkančiosios organizacijos veiksmų
ar neveikimo, jeigu mano, kad tai pažeidžia jų teises ar teisėtus
interesus. Esant tiekėjo pageidavimui jis turi būti žodžiu ar raštu
supažindintas su pretenzijos pateikimo ir nagrinėjimo tvarka.
Pretenzijos pateikiamos raštu per 15 dienų nuo dienos, kurią
tiekėjas sužinojo arba turėjo sužinoti apie tariamą savo teisių ar
teisėtų interesų pažeidimą.
123.
Nagrinėjamos
visos tiekėjų pretenzijos, gautos iki pirkimo sutarties sudarymo.
124. Gavus tiekėjo rašytinę
pretenziją, pretenzijos nagrinėjimo laikotarpiu pirkimo procedūros
yra sustabdomos, o atskirų procedūrų vykdymo terminai atidedami, kol
šios pretenzijos bus išnagrinėtos ir priimtas sprendimas. Pirkimo
procedūros nestabdomos, jeigu jas sustabdžius perkančioji
organizacija ar tiekėjas patirtų daug didesnių nuostolių už tuos,
kuriuos galėtų patirti pretenziją pateikęs tiekėjas ir tik gavus
Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą.
125. Pirkimo procedūrų terminai
privalo būti pratęsti pirkimo procedūrų sustabdymo laikui.
126. Priėmus sprendimą dėl
pretenzijos, pirkimo procedūros tęsiamos. Jei dėl pretenzijų
nagrinėjimo pratęsiami anksčiau tiekėjams pranešti pirkimo procedūrų
terminai, apie tai tiekėjams turi būti išsiųsti pranešimai, nurodant
terminų pratęsimo priežastis.
127. Pretenzija turi būti išnagrinėta
ir motyvuotas sprendimas priimtas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas
nuo pretenzijos gavimo dienos.
128. Apie priimtą sprendimą ne vėliau
kaip kitą darbo dieną turi būti išsiųstas pranešimas pretenziją
pateikusiam tiekėjui.
129. Jeigu nagrinėjama pretenzija dėl
pirkimo dokumentų reikalavimų iki vokų atplėšimo, pripažinus
pretenziją pagrįsta ir ją patenkinus (ištaisius pirkimo dokumentų
reikalavimų prieštaravimus, neatitikimus įstatymui, (pakeitus
(patikslinus) kvalifikacijos, techninius reikalavimus ir kt.)
perkančioji organizacija privalo visą viešai skelbiamą informaciją
paskelbti, atitinkamai nukeliant vokų atplėšimo terminus, apie tai
informuojant visus pareiškusius norą dalyvauti pirkime dalyvius.
130.Tiekėjų pretenzijas nagrinėja
perkančiosios organizacijos Pirkimo organizatorius ar Komisija.
Sprendimą dėl pretenzijos, remdamasis paskirto valstybės tarnautojo
išvadomis ir Pirkimo organizatoriaus ar Komisijos paaiškinimais,
priima Perkančiosios organizacijos vadovas.
131. Perkančioji organizacija, gavusi
Europos Bendrijų Komisijos pranešimą, kad bus nagrinėjamas Europos
Bendrijos teisės nuostatų pažeidimas, privalo nedelsdama, ne vėliau
kaip per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos, visą su pirkimu
susijusią informaciją pateikti Viešųjų pirkimų tarnybai.
_________________________
Į pradžią
Priedas Nr. 1
PIRKIMO APKLAUSOS
PAŽYMA
Pirkimo objekto pavadinimas ir
trumpas aprašymas: |
|
|
Pirkimų organizatorius:
(vardas, pavardė,
pareigos)
|
Tiekėjai
apklausti raštu ar žodžiu (
pabraukti)
|
Apklausti tiekėjai: |
Eil.
Nr. |
Tiekėjo
pavadinimas |
Adresas,
telefonas |
Pasiūlymą
pateikusio
asmens pareigos, vardas ir
pavardė |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
Tiekėjų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Pasiūlymo gavimo data |
Pasiūlymo apibūdinimas
|
Pasiūlymo
kaina (Lt) |
-
|
|
|
|
|
-
|
|
|
|
|
-
|
|
|
|
|
Tinkamiausiu
pripažintas tiekėjo
__________________
pasiūlymas.
Jeigu įvertinti mažiau nei 3 tiekėjų
pasiūlymai, to priežastys (taisyklų punktas):
Pažymą parengė (pirkimų organizatorius):
|
|
|
(pareigos) |
(parašas) |
(vardas, pavardė) |
Sprendimą
tvirtinu:
Direktorius
_________ _______________________
(pareigos)
(parašas) (vardas,
pavardė)
Priedas Nr. 2
TRAKŲ R. PALUKNIO MEDEINOS
VIDURINĖ MOKYKLA
________________________________________________
(struktūrinio padalinio pavadinimas)
Paluknio
Medeinos vidurinės mokyklos direktoriui
Leidžiu atlikti pirkimą
___________________
(direktorius)
(parašas) (data)
PIRKIMO PARAIŠKA
UŽDUOTIS
___________Nr._________
(data)
Atsakingas už pirkimą asmuo (
pirkimo iniciatorius) |
|
Pirkimo objekto pavadinimas
|
|
Pirkimo objekto kodas (
kategorija)
|
|
Trumpas pirkimo aprašymas
|
|
Prekių kiekis, paslaugų ar darbų
apimtys
( techninė specifikacija) |
|
Planuojama maksimali sutarties
vertė, lėšų šaltinis |
|
Prekių pristatymo ar paslaugų,
darbų atlikimo vieta |
|
Prekių pristatymo ar paslaugų,
darbų atlikimo terminas |
|
Minimalūs tiekėjų kvalifikacijos
reikalavimai |
|
Argumentuotas siūlomų kviesti tiekėjų sąrašas (jei pirkimas numatomas
vykdyti apklausos būdu) |
|
Pasiūlymų vertinimo kriterijai: mažiausios kainos ar ekonomiškai
naudingiausio pasiūlymo ( kai siūloma vertinti ekonomiškai
naudingiausio pasiūlymo kriterijumi ekonominio naudingumo
vertinimo kriterijai ir parametrai, jų lyginamieji svoriai ir
vertinimo tvarka) |
|
Galimybės pirkime taikyti aplinkosaugos kriterijus |
|
Priežastys, dėl kurių pirkimas vykdomas neplanine tvarka ( jei reikia) |
|
Numatomas pirkimo būdas
|
|
Viešųjų pirkimų įstatymo
straipsnis, dalis, punktas, kuriuo vadovaujantis atlikti
pirkimą, Taisyklių punktas ( papunktis), kuriuo vadovaujantis
atlikti apklausą |
|
Kita
reikalinga informacija:
planai, brėžiniai, projektai, darbų kiekių žiniaraščiai
pridedami ( jei reikia)
|
|
Prašome pavesti pirkimą vykdyti
( Pirkimo organizatoriui, Viešųjų pirkimų komisijai)
Paraiška užduotis pirkimui
suderinta:
Pirkimo iniciatorius
(Parašas) (Vardas, pavardė) (data)
Vyr.
buhalteris
(Parašas) (Vardas, pavardė) (data)
|