Ekskursija po Vilniaus universiteto rūmų ansamblį ir biblioteką

DSCF7516Mūsų gimnazijos mokiniai dažnai ir noriai keliauja. Kelionių metu jie patiria daug smagių akimirkų, aplanko naujas vietas, sužino apie jų praeitį bei dabartį. Balandžio mėnesį edukacinės kelionės metu žvalgydamiesi nuo Gedimino kalno ir grožėdamiesi senamiesčio panorama nusprendėme, kad dar ne kartą norėsime grįžti į Vilnių ir su šiuo miestu susipažinti iš arčiau.

Taip, beje, ir nutiko. „VU architektūrinis ansamblis ir biblioteka” – tokią edukacinę ekskursiją mums pasiūlė gidė. Ekskursijos pradžioje mes apžiūrėjome biblioteką: lankėmės Pranciškaus Smuglevičiaus, Joachimo Lelevelio, Baltojoje (observatorijos) salėse. Galėjome pakilti į observatorijos bokštelį ir pažvelgti į pavasariškai gražius Vilniaus stogus. Čia patyrėme vieną didžiausių atrakcijų – kilome į 68 m. aukščio varpinės bokštą, iš kurio atsivėrė kvapą gniaužiantys Vilniaus senamiesčio vaizdai.

DSCF7505Mes turėjome galimybę pasigrožėti šimtmečių senumo knygomis. Didelį įspūdį paliko seniausia bibliotekos salė, kurioje yra išsaugotas senovinis interjeras ir lituanistikos katedros skliautai, ištapyti įžymių žmonių gyvenimo motyvais. Vilniaus universiteto biblioteka  – seniausia Lietuvos akademinė biblioteka. Ją 1570 m. įkūrė jėzuitai. VU biblioteka yra 9 metais senesnė už Vilniaus universitetą. Tai viena iš nedaugelio Europos bibliotekų, veikianti tame pačiame pastate, kuriame ir įsikūrė. Istorinė bibliotekos vieta – Filologijos skaitykla. VUB saugoma apie 5,4 mln. dokumentų. Bendras lentynų ilgis – 166 km. Šiuo metu biblioteka turi apie 29 000 registruotų vartotojų. Biblioteką kasmet aplanko apie 10 tūkst. turistų iš visos Lietuvos ir kitų pasaulio šalių: Pietų Afrikos Respublikos, Šri Lankos, Taivano, Argentinos, Australijos, Kinijos, Indijos, Čilės, Korėjos ir kt.

Buvo labai įdomu išgirsti pasakojimą apie biblioteką bei sužinoti, kokią įtaką jai turėjo istoriniai įvykiai. Vėliau galėjome pasivaikščioti po universiteto kiemelius ir išgirsti neįtikėtinas istorijas apie universitete besimokiusius žmones. Širdį virpino vargonų muzika, sklindanti iš vienos seniausių Vilniaus bažnyčių – Šv. Jonų bažnyčios. Sužinojome, kad šioje bažnyčioje yra galingiausi vargonai Lietuvoje. Čia 1840-1842 metais vargonavo įžymus lenkų kompozitorius ir dirigentas S. Moniuška.

Vaikštinėdami vingiuotomis senojo miesto gatvelėmis grožėjomės Pilies gatve, stabtelėjome prie Signatarų namų ir prisiminėme Vasario 16 – osios dienos Nepriklausomybės akto istoriją. Apsilankėme ir Simono Daukanto aikštėje, kur kalbėjomės apie dabartinį Lietuvos prezidentūros pastatą, prezidentūros instituciją ir jos svarbą. Savo ekskursiją po Vilnių užbaigėme Katedros aikštėje, dar kartą grožėdamiesi Aukštutine ir Žemutine Vilniaus pilimis, Trijų kryžių kalnu.

Ekskursija paliko neišdildomą įspūdį ir buvo tikrai labai naudinga bei įdomi. Tai tik dalis to, ką mokiniai sužinojo ekskursijos po Vilniaus universiteto biblioteką metu. Visi į namus grįžome laimingi ir kupini įspūdžių.