Netradicinė pamoka „Lietuvos pilys šiandien“

Valdovu1Netradicinio ugdymo pamokos mūsų gimnazijoje jau tampa tradicija, kurią tęsdami nusprendėme, kad laikas ir mums aplankyti vieną jauniausių Lietuvos muziejų, kuriame sukaupta labai daug praeities, tautos istorijos ir valstybingumo. Juk mūsų, mokytojų, pareiga – mokyti jaunąją kartą pažinti save, žinoti savo valstybės pamatus.

Idėją netradicinio ugdymo pamoką paversti gyva pamoka pasiūlė lietuvių kalbos mokytoja Daiva Daukševičienė. Jos teigimu, pasakoti apie šalies istoriją galima labai daug, bet geriausia, kai mokiniai patys su ja susipažintų, ją pajustų. O juk Valdovų rūmai išties yra gyva istorijos vieta. Valdovu2Balandžio 15 dieną 5 ir 7 klasės mokiniai kartu su lietuvių kalbos mokytoja Daiva Daukševičiene ir tikybos mokytoju Arūnu Jokniu aplankė Lietuvos valstybingumo simbolį – Valdovų rūmus. Prieš 400 metų klestėję, prieš 200 metų nugriauti, o šiandien atkurti Lietuvos didžiųjų kunigaikščių rūmai ir vėl primena didingą vienos įtakingiausių Europos valstybių istoriją – Lietuvos istoriją.

Netradicinės pamokos metu mes buvome supažindinti su svarbiausiais rūmų gyvavimo etapais, su įdomiausiais eksponatais bei istorijos faktais, o taip pat su tuo titanišku mokslininkų ir kitų specialistų darbu, kurio dėka galime vėl didžiuotis šiuo Lietuvos valstybingumo simboliu. Puiki gidė papasakojo, kaip formavosi Lietuvos valstybė, kaip, bėgant amžiams, keitėsi Vilniaus pilių vaizdas, kur gyveno didieji kunigaikščiai, kaip atrodė jų puotos ir kasdienybė, su kokiomis Europos dinastijomis giminiavosi Lietuvos valdovai, kokias meilės istorijas slėpė rūmų sienos, kokiomis monetomis atsiskaitinėjo Vytautas ir Jogaila, kur nuskambėjo pirmoji opera Lietuvoje ir kokia paslaptis gaubia karališkųjų karūnų likimą.

Netradicinės pamokos pabaigoje mokiniai buvo suskirstyti į 3 grupeles ir gavo popierinių pilių plano ruošinių. Ugdytiniai turėjome galimybę sudaryti Vilniaus Aukštutinės ir Žemutinės pilių planus. Visus 3 planus parsivežėme į gimnaziją: 2 planus padovanosime istorijos mokytojams, o trečiąjį paliksime lietuvių kalbos kabinete. Tiek mokiniams, tiek mokytojams ši diena buvo ne tik įdomi, bet ir naudinga.

Rengdami netradicines pamokas ir ekskursijas mes siekiame jas sieti su mokinių ugdymo planais, tokiu būdu papildydami mokyklose istorijos ir lietuvių literatūros pamokų metu sukauptas žinias ir skatindami domėtis savo tautos bei šalies istorija. Kelionė į praeitį – tai puiki galimybė pamąstyti apie mūsų krašto kultūrą, didingus praeities paminklus, rūpintis jų išsaugojimu, didžiuotis jais. Tai gera proga pagalvoti, ką mes paliksime ateinančioms kartoms.

Daiva Daukševičienė,

lietuvių kalbos mokytoja,

Arūnas Joknys,

tikybos mokytojas